torsdag 11 juli 2013

Rallylydnad Ruth x 2 dagar


I lördags 6 Juli. Åkte jag och Ruth (Mountjoy Rebellious Ruth) till Gnesta/Trosa BK för vår debut i Rallylydnad Nybörjarklass. Jag har ju startat förut men Ruth har inte varit ute och tävlat någonting alls. Hon tyckte att det var jättespännande, men hon var otroligt okoncentrerad. Hon skulle bara nosa hela tiden. Så resultat blev 12 nos och ett sättande i 360 grader vänster, där rök 10 poäng till! Vi fick lite andra fel också. Till slut var det bara 69 poäng kvar. Ynka 1 poäng från godkänt!
Söndagen grydde och solen sken ännu mer obarmhärtigt men underbart! Jag blev upphämtad i Bålsta av Veronica Forsberg och Yhlva Astner som var mitt ressällskap denna dag. Vi styrde kosan mot Eskilstuna BK. Idag var hon betydligt mer koncentrerad och vi fick vi bara två nosningar och ett 10 poäng avdrag för hon satte sig upp för tidig i ligg och gå runt. Det blev goda 88 poäng. Jag är supernöjd!
Stort tack Veronica för de fina bilderna. Stort tack Lotta, Yhlva och Veronica för en supertrevlig dag.







.

Yhlva Astner och Linus gjorde en fin insats men inte godkända idag!

Stort grattis till Veronica Forsberg och Cider som blev godkända i nybörjarklassen och med Pepsi blev de godkända i fortsättningsklassen

Stort grattis till Lotta Claëson och Vilma som blev 2:a i klassen med 95 poäng.

Inga kommentarer: