söndag 22 september 2013

Peggy BIR - Vilken fantastisk dag!

Jag och Elin Söderlind styrde idag kosan mot Smedjebacken och utställning, arrangerad av Svenska Spaniel och Retrieverklubben . Det var 50 anmälda springer spaniels. Så mina förväntningar var inte så högt ställda. Dagen började riktigt bra, "Perry" (SEVCH LP1 Mountjoy Particoloured Perry) blev 3:a i öppen klass med CK! Härligt formbesked, Sedan var det "Ruth" (RLD N Mountjoy Rebellious Ruth) som debuterade i unghundsklass på officiell utställning. Hon vann sin klass och fick CK! Åh vad glad jag blev! Oavsett hur dagen fortsatte var jag nu nöjd med dagens resultat.
Snabbt byte av hund och "Elin"(SEVCH LP2 RLD N RLD F Mountjoy Nimble Nina) gick in i jaktklass och vann den med CK! Supersnabbt byte igen (Tack Elin) och in med "Peggy" (SEVCH LP1 RLD N RLD F Mountjoy Painted Peggy) som också vann sin klass med CK! Härligt, fantastiskt, helt otroligt. Alla hundar från min uppfödning hade nu fått CK!
Jag var nu supernervös, hörde att domaren sa att "Peggy" hade allt hon önskade hos en springer. Tala om att sätta press på mig som handler, ägare, uppfödare. Snabbt tog jag beslutet att visa" Peggy" själv, överlåta "Ruth" på Elin Söderlind och fick hjälp av Marie Larsson som visade "Elin". STORT STORT TACK Elin & Marie för att ni så förtjänstfullt visade mina "omöjliga" hundar som bara vill springa och titta på mig!
Vi fick springa, ställa upp hundarna, springa igen och igen. Domaren tackade av några men både "Peggy" och "Elin" var kvar. Domaren placerade om oss och helt plötsligt stod jag först! Fick motta CERT! Nu var det dags för Emilie Ingelsson med SEU(u)CH Barecho Most Wanted & mig med "Peggy" att göra upp om BIR & BIM. Vi fick springa, visa rörelserna fram och tillbaka, ställa upp dem och springa en sista gång och då fick jag BIR rosetten!!! Helt otroligt! Jag är förstummad av glädje och stolthet. Oj glömde "Elin",  jättefint visad av Marie blev de 3:a i bästa tikklass! Hon blev sedan bästa jaktmeriterade springer och slutligen BIS-2 Jaktmeriterad av alla raser! Vilken fantastiskt underbar och härlig dag. Vi gick in i BIS men blev inte placerade, men vad gjorde det vi var ju BIR!!

"Winston" BIM & "Peggy" BIR och vår underbara domare Cindy Pettersson som hade så fina ord till alla utställare och tog sig tid med alla hundar på ett underbart sätt.

"Peggy" med sitt första CERT och BIR!
"Elin" BIS-2 jaktmeriterad.

"Perry", "Ruth" "Elin" & "Peggy" Stort tack till Elin Söderlind som har tagit bilderna med sin mobil. För någon kamera hade vi inte med oss. Vi saknade dig Camilla! Både med kameran och att du skulle ha fått uppleva denna dag när du har åkt land och rike runt och visat "Peggy"


STORT STORT Tack till alla som har gratulerat mig och delat min glädje. Vilken underbar ras vi har när människor så osjälviskt och fint kan skicka så mycket glädje och support vidare! Tack till er alla!

Inga kommentarer: