torsdag 27 mars 2014

Debut i Avancerad Rally!

Jag startade tidigt på söndagmorgonen den 23 mars mot Flen och Flens Brukshundsklubb. Jag hade anmmält "Peggy",  "Ruth" och "Elin" till avancerad rallylydnad. Vi har tränat och tränat och tränat, men jag kände ändå inte att vi var helt klara för denna klass. Men ibland får man chansa och anmäla så man vet var man står i träningen. Det var en underbar morgon och den mycket efterlängtade solen sken från en klarblå himmel hela dagen. Gräset var grönt och torrt på alla planerna och det var lite småkallt. Perfekta förhållanden såsledes. Jag var otroligt nervös, var tvungen att tvinga mig att djupandas. Hela kroppen var som en fiolsträng. Det var debut både för mig och tjejerna i denna svåra klass. Väl på plats så träffade jag "Arlo" med husse och matte. Underbart att ha någon att prata med och de fick snabbt frågan om de kunde tänka sig att hålla "Ruth" när jag var inne på planen med "Elin". Det vara bara 2 startnummer emellan dem. Pluggade banan och sedan var det banvandring. Det kändes som en överkomlig bana för oss. Jag hade startnummer 5, 9 och 13. "Peggy" fick jag dock flytta till startnummer 20, sist i den startgruppen. När det väl var dags för första start var jag pirrig, men koncentrationen tog över. Nu kör vi!
Precis innan start! Nervös men fokuserad, åtminstone "Elin"
 
1:a skylten hopp!
"Ruth" precis innan start. Laddad!
"Ruth" Sitt- Stanna kvar- Kalla in!
 
"Peggy" i högerhandling.

Här är mina tre fantastiska tjejer! Alla tre blev godkända trots att jag strulade till det för dem. Från vänster "Peggy" (SEVCH LP1 LP2 RLDN RLDF Mountjoy Painted Peggy) 81 poäng, "Ruth" (RLDN RLDF Mountjoy Rebellious Ruth) 84 poäng och "Elin" (SEVCH LP2 RLDN RLDF Mountjoy Nimble Nina) 79 poäng.
 
"Arlo" (Mountjoy Sagacious Sander) ägare Britt Marie Webster. Numer kallad finArlo efter att jag hann trimma honom efter att jag hade tävlat färdigt. Han har utvecklats till en så stilig junior.  STORT tack till Britt Maria för alla underbara bilder.

2 kommentarer:

Arlo sa...

Du och dina tjejer var helt fantastiska! Trimningen blev ett stort bonus för oss den dagen och det var bara kul att fota dig och din trio! Kul att träffas så där!

Monika Jansson sa...

Äsch, vi var godkända inte fantastiska. Men tack för berömmet! Det var så kul att träffas igen. Och stort tack för hjälpen. Kram Monika