lördag 4 oktober 2014

Glädje och sorg!

Idag är jag väldigt glad. "Bilbo" och jag har tävlat i rallylydnad nybörjarklass. Det var vår tredje start i klassen och han var ivrig, yster och mycket positiv. det blev lite fel här och där, men vi höll ihop det och fick 75 poäng. Domaren skrev: "Glatt och trevligt ekipage, med mycket positiv attityd!".  Nu kan "Bilbo" tituelar sig RLDN Mountjoy Scallywag Sam. Han är så duktig och positiv min kille.
Världens bästa "Bilbo"!

Älskar att apportera.

Bus-Bilbo


Fin-Bilbo


Samtidigt är jag så sorgsen för jag fick ett telesamtal för nästan tre veckor sedan från Bilbos mattes bror. Han meddelade att Bilbos matte Eva hade avlidit! Det kom som en chock för mig. Jag har ju passat Bilbo rätt länge åt Eva nu. Men jag hade ingen aning om att Eva hade en så allvarlig sjukdom. Jag kände inte Eva så väl men vi hade en gemensam nämnare i "Bilbo". Det känns mycket sorgligt och så orättvist att Eva inte fick vara med och se vilken fin hund hennes "Bilbo" har utvecklats till. Vila i frid Eva Cederquist, jag ska ta hand om din älskade gosse åt dig till den dag ni kan träffas igen.

Inga kommentarer: