söndag 27 augusti 2017

Nybörjarprov A på Långtora.

Igår var det dags för Nybörjarprov A på Långora i Enköping. "Peggy" gick ut som första hund och hon gjorde allt rätt! Lade upp ett jättefint sök med härlig fart och stil. Stötte två fasaner, var aboslut fast i flog. Fick en kastapport direkt och stötte två nya fasaner på vägen mot apporten. Stannade spontant i flog och jag fick skicka henne en gång till på apport som hon hittade efter lite letande. Hon satt dold så hon såg inte var apporten hamnade. Hon fick en till kastapport och skötte det galant. Godkänd Nybörjarprov A med 51 poäng av 55 möjliga! WOW!

Jag blev så otroligt glad och stolt, verkligt lycklig. Jag är fortfarande lika glad, stolt, lycklig och tacksam. Tacksam att jag har fått förmånen att få äga en så underbar hund. Hon har gett mig så oerhört mycket och ger mig så oerhört mycket. Alltid glad, alltid arbetsvillig, alltid positiv, alltid vänlig mot allt och alla. Min drömhund i alla aspekter. Tänk att man kan älska en hund så mycket!

Nu fick hon dessutom en ny titel och tappade en parentes. 
Hon blev Internationell utställningschampion med jaktmerit = CIB. 
Hon Utställningschampion med jaktmerit = SEUCH. Utan den tidigare parentesen SEU(u)CH. Känns så oerhört stort och fint, då det är få eller kanske inte någon med den titeln nu levande ESS i Sverige förutom "Peggy"!


CIB SEUCH FIUCH SEVCH LPI LPII RLDN RLDF RLDA RLDM FD1 HTM1 Mountjoy Painted Peggy


Inga kommentarer: