tisdag 2 januari 2018

Året som har gått 2017 - Del 1. Mina egna hundar.


Året 2017 har varit så bra. Ett underbart år igen! Jag är så priviligierad med alla dessa fina, roliga, spännande saker som händer med mina hundar.
Och alla härliga rapporter från mina valpköpare gör mig så glad. 
Stort tack till er alla som har en Mountjoyare och önskar er alla ett bra 2018.
Mina underbara vänner finns där och ger mig så mycket. Stort tack att ni alltid finns där. Ni är underbara! Oj vad livet vore tomt och trist utan er. Stor kram och tack till Camilla Jannesson, Veronica Forsberg, Lee Pohl, Ann-Sophie Lindahl, Åsa Nybäck-Nakell, Angelika Olsson och Lotta Simonsson.
 Jag önskar er alla ett fantastiskt 2018!
 
 
Z-kullen föddes den 6 maj 2017. Det var inte lätt att ta en gruppbild med denna livliga kull! Lycka till alla valpar från Z-kullen under 2018!
A-kullen föddes den 25 maj 2017. Inte så mycket lättare att ta en gruppbild på dessa busiga valpar. Lycka till alla valpar från A-kullen under 2018! 
Min kärlek. Min underbara "Peggy" (SEUCH FIUCH EECH CIB CIE SEVCH LPI LPII RLDN RLDF RLDA RLDM FDI HTMI Mountjoy Painted Peggy) Hon började året med att bli utsedd till Årets Springer 2016. Bara det är helt fantastiskt! Men att sedan bli godkänd på Nybörjarprov B och Nybörjarprov A är helt otrolig! Då blev hon dessutom Svensk Utställningschampion med jaktmerit. Sedan under året blev hon även Estländsk Utställningschampion och fick ett CACIB i Estland,och blev därmed Internationell utställningschampion CIE. Med jaktmeriten blev hon även Internationell utställningschampion med jaktmerit CIB. Hon fick 8 placeringar i Bästa tik. Och tog två BIS-1 på Springerklubbens Open Shows.
 
"Peggy" och jag prövade dessutom på två nya hundsporter. Freestyle där man har ett eget komponerat program till musik. Och Heelwork To Music/HTM där man också gör ett eget program till musik. Men där hunden ska gå i fot i olika positioner. Vi gjorde det så bra att vi fick två nya titlar! FDI = Freestylediplom i klass 1. HTMI = Heelwork To Music diplom i klass 1.
På Springer Östras Open Show med specialdomare från England som dömde, tog Camilla och jag storslam. "Peggy" BIS-1, "Tuva" BIR-veteran och "Bilbo" BIS-2. Vilken härlig dag!
Dessutom vann Camilla och "Sonic" Springerracet! Härligt!
Camillas fantastiska "Tuva" (SEVCH Hi-Design's Special Edition) har plockat en massa fina placeringar. BIS-2 på Östergötalnds Open Show. ResCERT och en hel drös med CK och placeringar i veteranklass. Grattis Camilla och Tuva.
Högbo blev en helt fantastiskt fin utställning för oss. Eller vad sägs om följande resultat? Från vänster: "Bilbo" 4:a Bästa hane, "Peggy" 2:a Bästa tik, "Tuva" 3:a BT med ResCERT, "Betty" 4:a BT.
Vår underbara hane "Sonic" (Sieger's You're My Hero) blommade ut och blev BIS-2 på Springer Syds Open Show. Dessutom blev han placerad som nummer 10 i Årets Springerjunior!  Han gjorde ett jättefint BPH. Han bor hos Camilla men vi samäger honom.

 
Min fina och duktiga "Bilbo" (SEUCH SEVCH SE JV-14 RLDN RLDF LD Startklass Mountjoy Scallywag Sam) blev godkänd på Nybörjarprov B! Han gjorde tre fina starter på lydnadsprov och fick sin nya titel LD Startklass. Han fick dessutom ett kvalificerande resultat i Avancerad rallylydnad. 1:a pris i öppen klass viltspår. Bästa jakthund på Östra Cup. På utställning blev han placerad 5 gånger i Bästa hanhundsklass!
Söta fina, rara "Betty" (RLDN Cloette's Colour My Dreams) blev4:a BT som bästa placering på utställning. Hon gjorde ett bra BPH. Hon vann klassen i rallylydnad nybörjarklass och fick ytterligare två kvalificerande resultat och sin första titel RLDN. Hon spårade så fint och blev godkänd i anlagsklassen. Nu väntar hon valpar.
Lilla "Yaffa" (RLDN Mountjoy Yappie Yaffa) som inte har fått så mycket uppmärksamhet under 2017 slog till med att bli Bästa Jakthund och Bästa Dual Purpose Unghund på Östra Cup. Wow vilken pärla hon är! Sedan tränade Gun-Britt Börjesson med henne när "Sadie" hade valpkullen hemma under sommaren. Då fick de ihop 3 godkända resultat i Startklassen. Vi fick ihop ett diplom i rallylydnadens nybörjarklass - RLDN. Hon spårade jättefint och blev godkänd i anlagsklassen på viltspårprov. Hon klarade även sitt BPH.
Helt otroligt! Kennel Mountjoy blev BIS-uppfödargrupp på Club Show! Med bara svart/vita springrar! Från vänster: "Perry", "Diza", "Kino" och "Peggy". Jag är så otroligt stolt, glad och förundrad över att vi lyckades att vinna när det var så många fina grupper med! Stort tack Elin, Sofie, Magnhild och Camilla!
Välkommen "Odette" (Lindcroft Olympic Odette)! Jag hoppas och tror så mycket på henne. Pappa är "Perry" bror med min "Peggy" och mamma är "Diza" från min fina U-kull. Lilla "Dutten" är så rar, gullig, framåt, nyfiken, lyhörd, lekfull så man älskar henne direkt. Tack Elin att jag har fått förtroendet att samäga henne med dig.
 
 
 
 

Inga kommentarer: