söndag 4 november 2018

Yaffa och Xaffie på lydnadsprov.

Igår for jag och "Yaffa" iväg på lydnadsprov och även Anette Wennström och "Xaffie" var där. Det var Startklass. Jag glömde så klart den sköna varma jackan hemma, så jag frös i den kalla vinden med endast en fleecetröja på mig. Tur att jag hade mössa och vantar liggande i bilen.
"Yaffa" var på ett strålande humör och vi gjorde en bra start med hela 181,5 poäng av 200 möjliga. Så blev det en uppflyttning och detta var vår tredje uppflyttning. Så nu kan "Yaffa" titulera sig LD Startklass!
Anette och "Xaffie" gjorde också en bra runda, men tyvärr nollade hon på apporteringen. Så det blev en godkänd runda med goda 142 poäng. 
Grattis till Anette och "Xaffie"!
Stort grattis även till Lotta Simonsson med sin underbara golden retriever "Gry" som också fick uppflyttning med 158,5 poäng.
"Yaffa"  (RLDN LD Startklass Mountjoy Yappie Yaffa)

"Xaffie" (Mountjoy Xweet Xaffie)

Inga kommentarer: