onsdag 19 december 2018

Året som har gått 2018 - Del 1. Mina egna hundar.

Året 2018 har varit fantastiskt. Ett underbart år igen! Jag är så priviligierad med alla dessa fina, roliga, spännande saker som händer med mina hundar.

Och alla härliga rapporter från mina valpköpare gör mig så glad. 

Stort tack till er alla som har en Mountjoyare och önskar er alla ett bra 2019.


Mina underbara vänner finns där och ger mig så mycket. Stort tack att ni alltid finns där. Ni är underbara!  Stor kram och tack till Camilla Jannesson, Veronica Forsberg, Karin Norrby, Jennie Jadsjö, Ann-Sophie Lindahl, Åsa Nybäck-Nakell, Angelika Olsson och Lotta Simonsson.

 Jag önskar er alla ett fantastiskt 2019!
B-kullen föddes 7 januari 2018. Lycka till alla i B-kullen under 2019!
Jag och "Peggy"  tävlade i Freestyle och fick tre godkända resultat och därmed en ny titel FDII (CIB CIE SEUCH FIUCH EECH LPI LPII RLDN RLDF RLDA RLDM FDI FDII HTMI Mountjoy Painted Peggy)

Det mest fantastiska inträffade den 14 juli i intensiv sommarhetta."Peggy" blev Best In Show på Club Show! Det är något som jag aldrig skulle få uppleva. Att vinna Club Show är det finaste man kan göra med sin springer. Jag är så oerhört glad och stolt! WOW!

Syns det att jag älskar "Peggy" och jag tror att kärleken är besvarad! 
"Bilbo" ( SEU(u)CH SE JV-13 SEVCH RLDN RLDF LD Startklass Mountjoy Scallywag Sam) gjorde en fantastiskt bra Club Show! Han blev 2:a bästa hane!! Wow! Min fina pojke!

"Bilbo" blev godkänd på Nybörjarprov B och dessutom en godkänd runda i Avancerad klass i Rallylydnad. 
"Yaffa"  (RLDN LD Startklass Mountjoy Yappie Yaffa) startade på Lydnadsprov i startklass och till slut fick vi ihop 3 uppflyttningar och därmed en ny titel LD Startklass. Ett 1:a pris i öppen klass på viltspårprov spårade "Yaffa" och Åsa Nybäck-Nakell till sig i slutet av året. Ett excellent på utställning har hon också fått.



"Yaffa" var så duktig på det Norska Jaktanlagsprovet och blev godkänd med fina poäng.

"Dutten" (Lindroft Olympic Odette) som jag samäger med Elin Söderlind & Jenney Jadsjö. Har fått Excellent i juniorklass och är höftledsröntgad med A.

"Dutten" har vi stora förhoppningar på. Hon är en underbar hund med så mycket energi och arbetslust. Hon bor numera hos Jenny.
Sedan hände något som var så oväntat och så stort. Jag blev tillfrågad om jag ville vara med i en uppfödarintervju Hundsport Special! Vilken ära! Min uppfödargärning publicerad i denna fina publikation. Här är en av de bilder Åsa Lindholm tog när hon var på besök för intervjun. Från vänster: "Peggy", "Hulda" (Mountjoy Zesty Zelda), "Yaffa" som sitter och "Dutten" som ligger.


"Sonic" (Sieger's You're My Hero) ägare Camilla Jannesson och Monika Jansson. 3:a bästa hane med ResCERT. BPH och HD A ögon u.a

Inga kommentarer: