onsdag 12 februari 2020

Åerts Springeruppfödare 2019



Från vänster högst upp: Peggy, Gus, Stina. 
Från vänster i mitten: Xalsa, Arlo, Semla
Från vänster: Hulda, Peggy, Caesar


2019  var ett mycket bra år. Jag fick två nya Rallylydnadschampions, tre nya Utställningschampions, en Norsk Viltspårchampion, en Svensk Vinnare och en Svensk Veteranvinnare av egen uppfödning. Fyra stycken har fått RLDN och RLDF, en har fått RLDA, två har fått LD Startklass. Och det är bara några av alla resultat som har uppnåtts under året.

Jag blir så glad och stolt när jag tänker på mina underbara valpköpare som engagerar sig i sina hundar. Som är så aktiva med sina hundar. De som tränar målmedvetet och dessutom tävlar är ju lite extra roligt för mig. Då finns det dokumenterat att de är arbetsföra och kan prestera under press i en tävlingssituation. Att det är så otroligt kul och ger så mycket att träna och tävla med sin hund är ju en stor bonus.

Jag riktar ett stort tack till er alla som har en Mountjoyspringer.  Ni överträffar er själva år efter år! Det ger mig kraft och lust att vilja fortsätta att föda upp trevliga allroundspringers. Under året har hundar från min uppfödning deltagit i följande aktiviteter: Utställning, Nybörjarprov A & B, Vattenprov, Norskt Jaktanlagsprov, Viltspårprov, Rallylydnad, Lydnadsprov, Bruksprov, NoseWork, Freestyle, Heelwork To Music och BPH.

Följande ekipage har gjort det möjligt för kennel Mountjoy att bli Årets Springeruppfödare 2019 Jag tackar er från djupet av mitt hjärta.

Mountjoy Veracious Velvet "Semla" & Petra Plumridge – Godkänd Nybörjarprov A   
Mountjoy Painted Peggy "Peggy" & Monika Jansson – Godkänd Nybörjarprov B 
Mountjoy Xublime Xydney "Xalsa" & Petra Plumridge – Godkänd Nybörjarprov B     
Mountjoy Painted Peggy & Monika Jansson – BIM                                             
Mountoy Blooming Becca "Stina" & Frida Pettersson – Bästa tik placering                    Mountjoy Able Adrian "Caesar" & Eva Lindberg – Bästa hane placering                           
Mountjoy Zesty Zelda "Hulda" & Karin Norrby – 1:a ökl viltspårprov                         
Mountjoy Ambitious Adair "Gus" & Emma Gunnarsdotter – 1:a ökl viltspårprov 
Mountjoy Sagacious Sander "Arlo" & Britt Marie Webster – 2:a pris i klass 1 lydnad                            

Totalt 133 poäng

Inga kommentarer: