tisdag 31 januari 2023

Cayenne Årets springer 2022!

 Ojojoj vad glad och stolt jag blev att "Cayenne blev" Årets springer. Jag har vunnit det en gång tidigare med Mountjoy Painted Peggy. Då som nu har det känts som det är ett ouppnåeligt mål. Men nu är jag motbevisad två gånger. "Cayenne" är en väldigt speciell hund. Hon har så mycket kraft, energi, apportglädje, arbetslust och samarbetsvilja. Hon är samtidigt en kelgris som vill ligga nära. Så öppen och positiv men samtidigt är hon så bunden till mig.  

Hon startade på Vattenprov, Nybörjarprov B och Nybörjarprov A och blev godkända på alla tre. Hon ställdes ut i slutet av året med 3:a BT och reservCERT, CK, Excellent och ett VG på 4 starter. 

Foton tagna av Veronica Forsberg, Camilla Jannesson, Jenny Jadsjö och Pehr Söderman

"Cayenne" (SEVCH J RLDN Mountjoy Charming Cayenne)
och jag på Nybörjarprov A.






Godkänt Vattenprov på Adelsö.

Godkänt Nybörjarprov B och Skyttens pris i Tostared.

Godkänt Nybörjarprov A i Kungsängen.


BIS-1 jakt SSRK Kumla.








Inga kommentarer: