lördag 9 januari 2010

Q-kullen är född!

Igår fredag 8 januari föddes valparna i Q-kullen. Valpningen gick bra, Tuva är så duktig med de små, hon pysslar om dem perfekt. Den första valpen kom 07:15 och klockan 11:24 kom valp nummer 8 sedan dröjde det till 14:30 innan valp nummer 9 anlände en hanvalp. Han var rätt trött när han föddes, men han piggnade till efter en stunds vila och nu är han lika pigg och alert som sina syskon.
Fem hanvalpar och fyra tikvalpar blev det. Tre leverfärgade och vita hanvalpar och två svart/vita hanar. sedan kom en svart/vit tik och efter det så kom det tre leverfärgade och vita tikar.
Jag söker en fodervärd för en av de brun/vita tikarna, helst någon med tävlingsambitioner, men det är inte ett krav. Om du är intresserad så kontakta mig. Jag ställer upp till 100% och hjälper till med träning etc om du vill.

Fyra hanvalpar finns det att tinga. Och valpkurs ingår gratis för alla valparna i kullen. Och sedan får man självklart hjälp även efter kursen om man behöver. Grundprovs/Jaktkurs & Viltspårkurs anordnar jag när valparna är lite större, om det finns intresse från valpköparna, självklart gratis för alla mina uppfödda valpar. Vill man bara ha en trevlig sällskapshund så går det precis lika bra. Jag vill att mina valpar får ett aktivt liv oavsett vad man gör med sin hund. Nöjda valpköpare med lydiga och lyckliga hundar är min målsättning.


Stolt moder "Tuva" med hela sin kull.



Hane 1 Leverfärgad & Vit


Hane 2 Svart & Vit


Hane 3 Leverfärgad & Vit


Hane 4 Svart & Vit


Hane 5 Leverfärgad & Vit


Tik 1 Svart & Vit


Tik 2 Leverfärgad & Vit


Tik 3 Leverfärgad & Vit


Tik 4 Leverfärgad & Vit

1 kommentar:

Susanne Norman sa...

Grattis till Tuvas valpar de ser jätte fina ut!
Önskar Susanne Norman på kennel Elgentorpets