söndag 9 maj 2010

Funktionsbeskrivning för O & P-kullen

Nu har O-kullen & P-kullen blivit funktionsbeskrivna. Äntligen var det dags för mina egna "valpar" att bli beskrivna. Jag har bara beskrivit åt andra! Nu var det dags för kennel Mountjoy. Vädret var med oss, inte en droppe regn på hela dagen, annars var det mulet och kallt men vinden mojnade framåt dagen. Men alla var vid gott mod och hundarna jobbade på jättefint. Beskrivare var Lotta Ahlberg-Wennersten och Testledare Tania Jarlstam, kennel Hi-Design's. Jag vill rikta ett stort varmt TACK till er för ert proffsiga arbete och all uppmuntran, tips mm som ni så generöst delade med er av till alla deltagare.

Ett MEGASTORT jättetack till Carina Grandin kennel Hoffedalens som upplät sin mark, sitt kök och sin toalett till oss så vi kunde genomföra denna funktionsbeskrivning. Du är ovärderlig!
Jag skickar också ett stort tack till alla mina valpköpare som ställde upp nästan mangrant på denna Funktionsbeskrivning, det är en viktig pusselbit i min utvärdering av respektive kull. Det gör mig väldigt glad & ödmjuk över ert engagemang i era hundar från kennel Mountjoy.

Först ut var "Ossian" (Mountjoy Oblivious Ossian), sedan var det "Oswald" (Mountjoy Ogle Oswald), "Peggy" (Mountjoy Painted Peggy och sist på förmiddagspasset var det "Panther" (Mountjoy Pearless Panther).
Bilder etc på hundarna som beskrevs på eftermiddagen kommer så småningom, jag väntar på bilder från fotografen.

OBS: Vill ni läsa mer om FB så klicka in er i vänstermenyn på hemsidan där det står FBS & MH.
Vill du se dessa bilder större klicka på dem, vill du tillbaka till bloggen klicka på vänsterpilen högst upp i menyraden













Ossian/ Vad skall hända nu? - Kul jag springer till dummyn.
















Hoppsan var tog dummyn vägen - Älskar att simma .















Oswald/ Här var det intressanta lukter - Oj vad gör de därborta?










Matte jag hittade den - jag kommer direkt

















Koncentrerad - Har de försökt gömma den? Jag hittar den ändå!



Peggy - den enda bilden vi fick på henne!













Panther/ Jag tycker om dummyn - Full fart till Matte!












Vill iväg! - Se vad snabbt jag kan ta den!














Jag kan springa fort! - Bada..nää badsäsongen har INTE startat ännu!

Inga kommentarer: