söndag 10 juli 2011

Rallylydnad andra starten!


Nu har vi varit iväg på vår andra Rallylydnad. Det var Christel Andreé och jag som åkte iväg med alla våra hundar. Det var Norrtälje Lokala Kenneklubb som arrangerade sin första ofiiciella Rallylydnadstävling, och de gjorde det mycket bra.
Jag startade med "Elin" (SEVCH LP1 Mountjoy Nimble Nina) i Grupp A och vi gjorde en jättefin runda! Tyvärr så råkade jag flytta en fot i ett moment och fick 3 poängs avdrag annars hade vi fått 100 poäng av 100 möjliga och varit delade vinnare. Jag är supernöjd!! Vi fick 97 poäng!!!!

Peggy och jag startade i Grupp B på eftermiddagen och Peggy var först lite okoncentrerad, sedan blev jag lite nervös och gjorde en dundermiss och förlorade 13 poäng på en skylt!! Så det blev totalt 86 poäng, och det är jag supernöjd med!
Summa summarum blev två godkända rundor och nu satsar vi på start den 7 augusti med förhoppningar om Rallylydnadsdiplom i Nybörjarklass.
STORT STORT GRATTIS till Meta Lönnberg med "Lilla My" (Emmalundas Lilla My) och "Azzta" (Kelliegårdens Ambitiösa Azzta) som idag tog sina tredje godkända resultat i Nybörjarklass och nu fick Rallylydnadsdiplom och i och med detta uppflyttning till nästa klass.
STORT TACK till Christel som körde mig till tävlingen och dessutom hjälpte till att hålla hundar, bära grejor, vattna hundar, rasta hundar och hämta kaffe mm. En helt perfekt assistent. Nästa gång får jag vara assistent när du skall tävla med "Ossian" (Mountjoy Oblivious Ossian)!

Inga kommentarer: