söndag 14 augusti 2011

Rallylydnad debut i fortsättningsklass!



Idag var det dags för Rallylydnad igen. Meta Lönnberg hämtade upp mig vid 09.00 och vi styrde kosan mot Rimbo och Norrtälje Lokala Kennelklubbs Rallylydnadstävling. Jag var väldigt nervös för det var 15 nya skyltar som jag hade haft alltför kort tid att träna in mig på. Hundarna gör ju alltid sitt bästa men de skall ha en förare som ledsagar dem genom banan korrekt!!
Nu gjorde jag några små missar, men inte värre än att båda två blev kvalificerade. Vilket betyder att nu måste vi kvalificera oss två gånger till och sedan får vi ett nytt Rallydiplom och får gå upp i nästa klass. Meta fick tyvärr en riktig härdsmälta med "Azzta" (Border Collie) och fick tyvärr inte tillräckligt med poäng för kvalificering. "Lilla My" (Norwichterrier) var lite försiktig idag men gjorde allt så fint och korrekt så där blev det kvalificering utan problem (har glömt poängen!). Grattis Meta för superfina resultat med "Lilla My", fyra starter och fyra kvalificeringar! Se bilder ovan på Meta och hennes hundar.

Lagom till första start kom Veronica Forsberg (kennel Lost'N Found) för att titta och se hur en Rallytävling går till. Veronica var lite irriterad, hon hade totalt glömt bort att anmäla till denna tävling... Men det blev min vinst då hon hade kameran med sig och tog massor av fina bilder på oss! TUSEN TACK Veronica för de fina bilderna.

En härlig dag tillsammans med alltid lika trevliga Rallyekipage. Stort Grattis till Ofelia Olsson och "Ida" (Shiba) som vann Nybörjarklass grupp A på 98 poäng. Stort Grattis till Yvonne Kekkonen och "Kotten" (västgötaspets) som fick 80 poäng!


"Peggy" (Mountjoy Painted Peggy) som fick 84 poäng av 100 möjliga, 70 är godkänt! Mycket glad, stolt och trött matte! "Elin" (SEVCH LP2 Mountjoy Nimble Nina) som fick ihop 96 poäng av 100 möjliga.


"Elin"



"BRAAAA" "Varsågod" "Elin" full fart mot belöningen efter målgång!!


"Peggy" i 8:an eller frestelsen, en burk med jättegod salami och en fin boll på andra sidan, men det gick utmärkt!


"Peggy" på väg ur från 8:an! Vid min högra fot ser ni korvburken, och vid min vänsta fot ser ni bollen! Rallylydnad är kul!!


"Peggy" med fokus på sin slutbelöning!

Inga kommentarer: