lördag 5 april 2014

Ragnar på viltspårprov.


"Ragnar" -  Foto Veronica Forsberg
Hurra, hurra, hurra för min fantastiska vän Isabell Åmark och "Ragnar" (Mountjoy Residential Ragnar)! Idag åkte de iväg och skulle spårträna. Sedan ringer hon och frågar om det är ok att de går ett spårprov. Javisst, helt ok säger jag! 

Någon spårträning blev det inte utan ett spårprov istället. Hur gick det? Jo det gick bra, de fick ett 1:a pris i öppen klass! Helt otroligt! Han har spårat två gånger sedan sitt anlagsspår. Den sammanfattande kritiken blev: Tar upp spåret direkt, spårar i ett ok tempo. Mycket spårnoga hund som hela tiden söker sig till spårkärnan. Mycket trevligt ekipage!

Du är helt otrolig Isabell, jag bugar i ödmjuhet. Jag känner mig så otroligt priviligierad att jag har dig som vän. Stort Grattis och Stort Tack. Det är så härligt att Ragnar får vara hos dig och "Aileen" (RLDN Mountjoy Rapid Rapunsel) ett tag nu. För jag hinner inte med att aktivera honom när valparna har kommit. Och bevisligen stortrivs han.
"Aileen" & "Ragnar" badar tidigare i veckan brrr vad kallt!  -  Foto Isabell Åma

1 kommentar:

Arlo sa...

Men åh, så roligt för er alla! Grattis!