söndag 8 juni 2014

Trimma och pysslahelg!

Denna helg har det varit mycket hundtrimning. Först ut var "Peggy" som trimmades och badades i torsdags, för att hon skulle på hundutställning. Sedan var det två valpar "Tristan" & "Tilly" som trimmades och badades i fredags för de skulle till sina nya hem. "Ragnar stod näst på tur och han fick även han ett skönt bad på lördagen, sedan for jag till Magnhild Löfstedt. Där fotograferade vi hennes ursöta valpar och hade en fin mysstund med dem. "Kino" for upp på trimbordet när jag ändå var där. Han blev såå stilig. Idag var det dags för "Elin", "Svea", "Ruth" & "Bilbo" att få sig en välbehövlig frisering. Och "Svea" ville nog ha ett renande bad efter promenaden, för hon rullade sig i älgbajs så hela hon var brungul. Inte så mysigt för mig, men säkert för henne. Vips for hon in i duschen och nu luktar hon så gott. "Ruth" löper så hon fick tvätta av sina byxor och bakben, sedan var hon också jättefin. Min bästa vän Helen Lindstedt kom på besök och vi fikade, åt god middag med äppelpaj som avslutning. Men sen var det lika bra att hiva upp Helens hund "Maja" på trimbordet också. Helen är skadad i tummen så hon behövde lite hjälp. Nu är jag mycket nöjd med 5 trim, bad  & kloklippning + 5 som bara blev trimmade och fick klorna klippta på 4 dagar!
"Peggy" (SEVCH LP1 LP2 RLDN RLDF RLDA Mountjoy Painted Peggy) Hon blev 3:a i öppen konkurrensen i Sundsvall. Foto Susanne Norman
"Kino" (Mountjoy Scurry Simon) ägare Magnhild Löfstedt kennel Belgarbo's

Inga kommentarer: