lördag 16 januari 2016

Tassas debut i valpklass!

"Tassa" har nu debuterat i utställningsringen. Det var i Sollentuna Rackethall och Newfoundlandsklubben som arrangerade. Väldigt trevlig utställning och som flöt på väldigt smidigt och fint.

"Tassa" kom hem till mig redan torsdag eftermiddag så vi hann bekanta oss lite extra med varandra. Dessutom var vi tvungna att träna lite. Fredag blev det trimning. Hade tänkt bada henne, men det hade husse redan gjort och hon var så ren och fin att jag inte ville blöta ner henne i onödan. Det var så kallt.

Lördag morgon var det -24 när vi vaknade. Burrr!!  "Tassa" fick dubbla täcken på sig. Det tar tid innan det blir varmt längst bak i bilen, och jag vill inte att hon ska frysa.

 Det gick oerhört smidigt att ta sig in i hallen och "Tassa" uppförde sig som ett utställningsproffs. Lugn, nyfiken och positiv. Hon ville gärna bekanta sig med alla hundar hon såg, men jag styrde målmedvetet stegen mot ring 4.

Vi slog läger och fikade lite. "Tassa" lekte lite med sin nya kompis golden tiken JinJin och sin nya springerkompis Gin som var på besök. Körde lite uppvärmning och repetition av gårdagens träning. Stå fint och springa utan att hoppa och det gick jättebra. Vi hann ta lite fina bilder på henne. Tack Veronica och vilken tur att din mobil tar så fina bilder, när min kamera är så kass! 

 Tiden gick fort och vips var det dags för oss att äntra ringen. Husse Frans Erwall hade försiktigt smugit förbi och "Tassa" såg honom inte men vädrade helt plötsligt mycket intresserat.

Fullt fokus och in i ringen, Och "Tassa" visade sig helt perfekt för sin ålder på bara ett träningspass! Vilken liten stjärna. Hon vann sin klass och fick HP (Hederspris) och väldigt fint omdöme av domaren. Vilket gjorde mig mycket glad då Hans Rosenberg är en mycket kunnig domare på vår ras. Sedan blev hon 2:a av alla tikvalpar. Vilken fin debut. Jag är jättenöjd. Hon visade sig så bra, det har varit ett sant nöje att umgås med henne några dagar.
"Tassa" (Mountjoy Vivacious Valerie) ägare Frans Erwall.  7 månader. 1:a valpklass 6-9 månader tikar.
 
Sötnos!

Inga kommentarer: