måndag 24 april 2017

Debut i Freestyle 1 och HTM 1!

Jag är en nyfiken människa som ibland får för mig att pröva något nytt! Jag har under en tid sneglat lite på Freestyle. En tävlingsform där man sätter ihop ett eget program till musik. Man har stor frihet att hitta ett eget tema och göra ett program som passar mig och min hund. 

Jag började fundera och hittade musik som jag tyckte om och temat blev indianer. Tänkte att om man ändå ska göra ett program för freestyle så kunde jag lika gärna pröva HTM också. HTM är en förkortning av Heelwork To Music. Där hunden ska gå fot i olika variationer. 

Reglerna har lästs framlänges, baklänges och på tvären. Vad ingår, vad får man göra, vad kan min hund, vad är hon bra på, vad är jag bra på, vad är jag dålig på? Många tankar har snurrat runt och ett program har sakta växt fram. Jag hade ingen aning om det var bra, om det var tillräckligt, om det var fel. Mycket pyssel har det varit med rekvisita ochkläder.

Lite panik blev det på slutet när vi, jag och min kompis Yvonne, insåg att man måste veta exakt hur lång musiken skulle vara. Vi trodde att man bara kunde höja armen så skulle DJ'n stoppa musiken. 

Dagen D inträffade lördagen den 22 april i Haningehallen i Stockholm.
Pirrigt, pirrigt, pirrigt, men det var så kul, så trevligt, så härligt. Trots att det blev lite fel här och där så är jag supernöjd med debuten. Vi fick jättefina poäng, mycket nära upplyttning trots lite missförstånd och att det blev lite hackigt. Positiva kommentarer från domarna med konstruktiva tips så jag vet vad jag ska ändra på och förbättra. 

Stort stort tack Yvonne Kekkonen för all din hjälp innan tävlingen och att du fanns vid min sida hela dagen och hjälpte mig med både det ena och det andra. Är så glad att du ville göra denna resa med mig. 

Stort tack alla trevliga deltagare. Stort tack till alla fantastiska funktionärer. Stort tack Freestyleklubbens Stockholmssektion som hade ordnat allt så fint. Fick även lite bilder av en deltagare. Stort tack Anhelee Pugliano för jättefina bilder från mitt Freestyleprogram. Jag blev jätteglad!
Freestyle starten, "Peggy" ligger i tältet.

Vi kryper tillsammans.

Kryper

Apport av mjukiskanin

Segerdans!

Segerdans!

"Peggy" (SEU(u)CH FIUCH SEVCH LPI LPII RLDN RLDF RLDA RLDM Mountjoy Painted Peggy) runt tältet.
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer: