söndag 18 september 2022

Cayenne godkänd på Nybörjarprov B 2022-09-17

 Jag och Susanne Adehed styrde kosan mot Tostared nära Göteborg på fredagen den 16 september. Sov på ett superfint litet pensionat. Kort resa till provplatsen på lördagsmorgonen. Vädret var underbart och platsen bedårande vacker. Springer Väst hade verkligen ordnat ett superfint prov. 

Sussie startade Cookie som nummer 2, men hon var inte sitt vanliga jag. Hon gick inte alls som hon brukar.. Och dummyn ville hon bara hämta en gång. Så ingen godkänd runda denna gång. 

Jag startade näst sist och "Cayenne" jobbade på riktigt fint, stadig i skott ch kast och perfekta avlämningar. Blev så oerhört glad när domaren sa att det hade gått bra och att vi var godkända. Sedan fick "Cayenne" skyttens pris för trevligaste hunden att jaga över! Ojojoj vad stolt jag blev.

Stort tack till hela teamet i SpringerVäst.och min färdkamrat Sussie!

"Cayenne" (SEVCH RLDN Mountjoy Charming Cayenne) med fina priser och och mycket vackra rosetten.


Inga kommentarer: