lördag 31 december 2022

Året som har gått 2022 - Del 1 - Mina egna hundar.

 Även 2022 var året då vi fick tillbaka livet efter pandemin. Lite skakigt och stapplande men livet som vi hade det innan pandemin var på väg. Men lite på sparlåga för min del i alla fall. Jag hann med några starter på olika prov, tävlingar och utställningar. Jag hoppas att jag ska komma igång lite mer under 2023.

Här kommer en resumé på det jag gjorde med mina hundar under 2022.

I-kullen föddes och det blev 1 valp. En fin hanvalp. "Coda" (Mountjoy Idyllic Ian) som flyttade till pappa  "Molle" (SEU(u)CH Mountjoy Tickhlish Timothy.) hos Lotta Hallin med familj.

"Coda" med sin stolta och fina mamma”Dixie”  (RLDN RLDF Mountjoy Dignified Denise) som jag fick låna av matte Elin Henriksson för en kull, stort tack Elin!

J-kullen bestod av 4 valpar. 2 hanar och två tikar. Alla brun/vita. 

 "Jackie" (Mountjoy Jazzy Jackie) blir kvar hos mig. Hon har debuterat i valpklass med BIR valp och Hederspris. Och dessutom BIS-1 valp på Östra Cup.

 "Bilbo" ( SEU(u)CH SEVCH SE JV-14 RLDN RLDF RLDA LD Startklass Mountjoy Scallywag Sam) Min älskade gosse och jag startade på rallylydnad i mästarklass. Men jag gjorde bort oss, så det var långt ifrån det sista CERTet för att uppnå Rallychampionatet. Sedan blev det några utställningar och de bästa resultaten blev 3:a Bästa hane och 4:a bästa hane. 

   

"Cayenne" (SEVCH RLDN J Mountjoy Charming Cayenne) Godkänd på Vattenprov. Godkänd på Nybörjarprov B. Godkänd på Nybörjarprov A. 

"Cayenne" (SEVCH RLDN J Mountjoy Charming Cayenne) 3:a Bästa tik med ResCERT,  2:a jaktklass med CK och 3:a jaktklass med excellent. 


"Rianne" (Cocoline On The Wild Side) Har varit framgångsrik på utställning. Bästa resultat är 4:a bästa tik med ResCERT. Sedan har hon fått CK på 4 utställningar till. Dessutom genomfört BPH på ett övertygande sätt. 

"Rianne" och Camilla Jannesson. STORT STORT TACK Camilla för att du är min vapendragare och utomordentligt bra handler till mina hundar. Du är guld värd!


"Hannah" (Mountjoy Hearty Hannah) Exteriörbedömd med Excellent.  4:a bästa tik på Östra Cup.

"Hannah" (Mountjoy Hearty Hannah) 2:a i jaktklass och 4:Dual Purpose på Östra Cup. Är så stolt och glad över min lilla yrhätta. Hon fixade ett BPH på sitt positiva oefterhärmliga sätt.
.
"Bella" (Saturnii Cartons Black To The Future) är mitt senaste tillskott i kenneln, importerad från Italien. Jag samäger henne med Magnhild Löfstedt kennel Belgarbos. Det tog väldigt lång tid att få exportstamtavlan från Italien så det är först nu på höstkanten som hon har kunnat tävla. Magnhild har fört henne förtjänstfullt  på viltspårprov. Och hann med ett godkänt i anlagsklass och 2 stycken  1:a pris i öppen klass innan snön föll och gjorde det omöjligt att gå på prov. Ser fram emot nästa år när hon kan tävla fullt ut. 

"Bella" (Saturnii Cartons Black To The Future) 


Inga kommentarer: