måndag 5 december 2022

Cayenne och Jackie SSRK-utställning i Järpen 2022-11-26 + 2022-11-27

 På fredag den 25 november styrde jag kosan mot Järpen och utställning i SSRKs regi. Två dagar på ett jättefint vandrarhem tillsammans med min goda vän Lotta Simonsson. Jag med två springertikar och Lotta med sitt gäng på 3 golden retriever, en labrador retriever och en gullig schapendoe vid namn Evert. Så härligt att träffa Lotta och umgås hela helgen.

Ishallen var kall, verkligen kall, matta direkt på isen. Jag var inte riktigt beredd på den kylan. Men nu vet jag till ett annan gång. 

Lördag blev Cayenne 2:a i jaktklassen med CK, och Jackie blev BIR-valp med HP. Söndagen blev Cayenne 3:a i jaktklassen med Excellent och Jackie blev 2:a i valpklassen. Tänk att det gick så bra trots att jag haltade fram. Fick ont i vänsterbenet och jag linkade fram så fort jag kunde. Inte bästa förutsättningarna att kunna visa hundarna på ett bra sätt.  

Tyvärr inga bilder från helgen eftersom jag åkte ensam och kylan gjorde att vi alla var stela som isglassar. Så bilderna är från föregående utställning.

 "Jackie" (Mountjoy Jazzy Jackie) 

"Cayenne" (SEVCH RLDN Mountjoy Charming Cayenne) 


Inga kommentarer: