fredag 26 december 2008

Första pris i Lydnad


Idag var jag och "Elin" (SVCH Mountjoy Nimbla Nina) på lydnadstävling i klass 2. Det var ca 13 mil till Östhammars BK och jag fick skjuts fram och åter av Meta som räddade mig i nödens stund. Bilen är trasig så jag var strandad. Men Meta Lönnberg, denna underbara vän som så osjälviskt ställer upp för andra gick upp i ottan för att hämta mig och skjutsa mig.
STOR KRAM & STORT TACK till dig Meta.
Men det var verkligen värt resan då vi lyckades skrapa ihop till ett 1:a pris! Det känns helt underbart. Nu kan vi äntligen börja träna för klass 3.

Bilden på oss är från förra sommaren och fotografen heter Jenny Lundin.

STORT GRATTIS till Harriet Nygren och "Quick" (Zetastar Sense of Quickness) som också fick ett 1:a pris i samma klass. de kom 4:a i klassen och jag & "Elin" kom trea. Vi var 12 som startade, och bara fyra stycken fick första pris.

Här kommer resultaten i respektive moment:
Platsliggning 10:a
Fritt Följ 6:a Hon nosade, satte sig snett, och hoppade som en känguru i språngmarschen!!
Läggande 9:a
Inkallande med ställande 9,5
Sändande med ställande (rutan) 5:a, Det blev många kommandon.
Apportering 6,5 Hon lekte lite med apporten!
Hopp/Sitt 10:a
Fjärrdirigering 10:a
Helhetsintryck 9:a
Totalt 163 Poäng

1 kommentar:

Meta sa...

Det gjorde jag sååå gärna! Tack själv för allt jag får av dig, du är guld värd! Jätterolig att få vara med när ni nu tog ert första-pris! Det var ni mer än väl värda! Nu tragglar vi vidare med lydnaden till nästa klass - även om nu vår instruktör tycker vi är kassa ;)