onsdag 3 december 2008

Äntligen löper Elin




















Nu har Elin äntligen börjat att löpa endast en dag efter att vi startat på Lydnadsprov i klass 2. Elin hade verkligen rätt attityd på lydnadsplanen, glad, energisk, fokuserad men kanske något väl tänd och peppad. Men de tre nollorna i protokollet får jag ta på mig alldeles själv. Nu skall vi träna att vänta 5 sekunder och vänta på mitt kommando, inte ta egna initiativ. Men vi lyckades få ihop 108 poäng trots nolla på inkallande med ställande, hopp-sitt och rutan. Så jag är trots allt nöjd. Lite mer träning att utföra momenten tävlingsmässigt så har vi vårt 1:a pris. Kan verkligen rekommendera att starta på Nacka Cup, fina priser, trevliga funktionärer, ja det var jättetrevligt.
Nu skall Elin och jag iväg till Herrljunga/Borås i Luciahelgen, sedan är det bara att hålla tummarna. Jag tror att detta kan bli en toppenkull, de komplettera varandra så bra. Massor av arbetslust, snälla, vänliga, lyhörda och riktigt rastypiska exteriört förväntar jag mig att valparna skall bli.
Helgen kommer att gå i utställningens tecken, Hund-2008 står för dörren och lilla Lundehunds Xonja kommer att sitta i montern hela helgen. Och jag skall försöka att se lite av Springarna liksom lundehundarna. Förhoppningsvis kommer mitt Webbgalleri upp imorgon. Jag har lagt upp massor av bilder på hundarna där.
//Monika

Inga kommentarer: