lördag 18 juli 2009

Club Show

Vi har varit på Club Show! Tre av de fem valparna ur O-kullen är nu utställda och deras debut var på årets största springerutställning!! Lizette & "Oswald var debutanter båda två, ingen av dem har någonsin varit i närheten av en utställning och de visste ingenting om hur det går till, 10 minuter innan bedömningen startade. Du är fantastiskt Lizette, att du dessutom hade trimmat honom som ett proffs utan förkunskaper, jag är stum av beundran. "Lava" ställde jag ut för Anette vill titta och lära några gånger. "Ossian" ställde Josefin Hamilton ut åt mig. Såhär i efterhand var det kanske inte det bästa konceptet då "Ossian" bara ville till mig.... man lär sig av sina misstag. "Lava" däremot sprang så villigt med mig. Ingen mammagris där inte. Tack Jossan för att du visade "Ossian" så himla bra trots att han bara ville till mig! Ja just det, hur gick det?? Ingen av valparna blev placerade, men med 12 tikvalpar och 9 hanvalpar var konkurrensen stenhård, jag är jättenöjd med deras debut.


"Ossian" (Mountjoy Oblivious Ossian)


"Oswald" (Mountjoy Ogle Oswald)


"Lava" (Mountjoy Optimistic Olivia) tyvärr blev bilden inte så bra på "Lava" men det var den enda bild vi fick på henne innan kameran la av.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Monika,
för hjälpen när vår bil inte riktigt ville köra oss hem till Sundsvall. Känns som att utan er hade vi fortfarande varit kvar i Sandviken. Vi vågade inte stanna och tanka utan körde på ångan de sista milen.
Annelie kennel Searoad's