tisdag 8 september 2009

"Jasmine" på MH

I söndags så åkte Helen Lindstedt och jag iväg till Märsta-Sigtuna Brukshundsklubb med hennes springertik "Jasmine" (Cloette's Passion For Pleasure) för det var dags för att mentaltesta henne. Det kändes mycket viktigt för mig att följa med och se allt på nära håll, då vi har planer på att jag skall ta en kull på "Jasmine" så småningom.
Hon genomförde sitt MH på ett mycket positivt och balanserat sätt. Det samlade intrycket var att "Jasmine" tyckte att det var en helfestlig dag, med massor av överraskningar som hon löste mycket bra och hon avreagerade helt efter varje ny prövning. Lekfull och mycket positiv till alla.


Helen & "Jasmine" på väg fram till moment ett, hälsa på publiken.


Full fart efter trasan


"Jag släpper den inte"


Lilla bytet - "Det måste jag kolla"


Avståndsleken


Dumpe - "Å jösses vad är det där?"


"Jag kollar"


"Jag måste kolla vad det var som skramlade - kul!"


"Jösses vad de ser läskiga ut"


"ÅÅhhh vad skönt - det var bara en människa"

Inga kommentarer: