onsdag 11 november 2009

Tuva parad!

Nu har "Tuva" (SVCH Hi-Design's Special Edition) och jag varit ute på äventyr. Vi har varit i Örebro hos kennel Windcraft - Maria Herbertsson och träffat "Azahar" eller "Bazze" (Windcraft Challenger) som han också kallas. Jag träffade honom första gången när han var en långbent, go och glad junior som vann ett CERT & BIM på utställning!
Nu var det dags att få bekanta mig lite närmare med honom. Han är precis lika go & glad som sist, men nu har han mognat i på alla sätt. Positiv, arbetsglad, älskar att simma och apportera. Han är en hanhund med mycket energi och utstrålning, men är ändå välbalanserad och när Maria & "Bazze" träffade på hotfulla hanhundar härom dagen så höll han en låg och vänlig profil, precis så vill jag att en springer skall vara, inte mucka gräl med andra hundar och i övrigt vara positiv, nyfiken och vänlig. I höst skall han påbörja lite spårträning och eventuellt skall han gå på MH i vår. Så kanske han får lite arbetsmeriter så småningom, fina utställningsmeriter har han ju redan.
Kroppen har nu fyllt ut och han har en härlig kropp & benstomme med vackra linjer med ett kraftfullt vägvinnande steg. Han har ett vackert uttrycksfullt huvud. "Tuva" föll direkt för honom och han är en sann gentleman som uppvaktade henne så fint. Det blev parning direkt och de har parat sig två gånger en gång i måndags och en gång idag, så nu håller vi tummarna att det kommer valpar i början av januari och det kan bli svart/vita och leverfärgade/vita om de dessutom kan få tantecken vet jag inte, men "Bazze" har tantecken så vi får se.
Bilderna nedan på "Bazze" tog vi idag.





Inga kommentarer: