tisdag 11 augusti 2009

"Tussan" tog sin första 1:a!


Jag och Veronica Forsberg (kennel Lost'n Found) var iväg och spårade viltspår idag. Värmen var tryckande, både jag och Veronica blev genomsvettiga innan vi var färdiga. Jag och "Tuva"(Hi-Design's Special Edition/springer)tog oss an det första Öppen Klass spåret. "Tuva" spårade mycket bra trots att det var väldigt torrt på sina ställen. Så hon fick ett 1:a pris. Mycket nöjda och glada travade vi tillbaka till samlingsplatsen. Vi mötte en mycket nervös Veronica som skulle gå anlagsklassen med sin "Pepsie"(Accounts Opportunity/springer). Hon hade inget att oroa sig för "Pepsie" spårade ursäkert och blev godkänd. Nu var det dags för Veronica och "Tussan"(Mountjoy Merciful Megan/springer)att gå sitt Öppen Klass spår. Nu var det ännu mer nervöst för Veronica, "Tussan" som brukar slarva när de tränar. Men som så många gånger förut, "Tussan" är bäst när det verkligen gäller. Domaren var full av beundran över hennes spårsätt och noggrannhet, över bergknallen med den knastertorra vitmossan sög sig "Tussan" fast i spåret, nosen skrapade i mossan. "Tussan" löste alla svårigheter med bravur och spårade till sig ett 1:a pris med HP!!!!! Superstort Grattis till Veronica och "Tussan" Jag blev så glad, jag blev så stolt. ÅÅhhh vad ni är duktiga.

Inga kommentarer: