onsdag 26 augusti 2009

Tussan 1:a pris & Elin 2:a pris!

Ikväll var vi på kvällstävling i Lydnad på Väsby Brukshundsklubb. "Tussan" (Mountjoy Merciful Megan) och Veronica Forsberg startade i klass 1, och de gjorde det så bra att de fick ett 1:a pris med 164 poäng. Supergrattis till "Tussan" & Veronica. Jag & "Elin" (SVCH Mountjoy Nimble Nina) startade i klass 2 och tyvärr så missförstod "Elin" mig på hoppet och där fick vi en nolla, så det blev ett 2:a pris med 151,5 poäng. Mest mitt eget fel då vi har tränat alldeles för lite.

Sedan vill jag skicka en JÄTTESTOR Grattiskram till Helen Lindstedt som startade "Maya" (Hi-Design's Just Catch Me) i klass 1 och de fick ett 1:a pris med 175 poäng, blev 2:a i klassen och erövrade sitt välförtjänta LP1. På förmiddagen hade Helen varit iväg med "Jasmine" (Cloette's Passion for Pleasure) på viltspårprov, de startade i anlagsklassen och blev med beröm godkända, STORT GRATTIS!
En jättestor Grattiskram även till Meta Lönnberg som startade "Azzta" (Kelliegårdens Ambitiösa Azzta/border collie) som är 11 år och de var endast 8 poäng från ett 1:a pris i elitklassen.

Från vänster - Jag & "Elin" - Veronica & "Tussan" - kvällstävling.. syns det?

Inga kommentarer: