lördag 4 september 2010

Springer Östra Cup 2010

Idag var det dags för Springer Östras årliga Dual Purpose dag. En dag när alla hundar först bedöms exteriört i utställningsringen och därefter går ut och gör ett litet fältarbete med apport av fågel och därefter ett vattenarbete.
Jag vill rikta ett jättestort TACK till våra domare, funktionärer och framförallt till alla deltagare som gör dessa dagar oförglömliga. Sedan vill jag säga STORT TACK till mina valpköpare som var såå duktiga, härligt att ni ville komma och deltaga. STORT GRATTIS till mina adepter som har gått kurs eller tränat för mig. Ni gör mig stolt och lycklig att ni vågade och lyckades så bra. KRAM till er allihopa.

Själv är jag helt snurrig av lycka och framgång. Det började med "Perry" (Mountjoy Particoloured Perry) och Elin Söderlind som vann sin klass med HP och sedan slog till och blev reserv bästa hane, helt otroligt bra. "Ossian" (Mountjoy Oblivious Ossian) vann också sin klass och slutade som 2:a bästa hane. ÅÅhh vad jag blev glad och stolt. Nu var det dags för tikarna och "Peggy" (Mountjoy Painted Peggy) och hon vann sin klass med HP, "Elin" (Mountjoy Nimble Nina) vann sin klass med HP och sedan var det dags för bästa tikklass och då slog lilla "Peggy" till och blev Bästa Tik visad av Camilla Jannesson för jag visade "Elin" och hon blev 2:a bästa tik! Sedan var "Peggy" trött såå trött så hon hade inte en chans mot den mycket vackra hanhunden SEU(u)CH SEVCH Hornötorpets Tortellacci. Hon sprang så fint men ojojoj vad jobbigt det var att stå still så länge. Jag har tränat alldeles för lite...Grattis Pia, Lars & Birgitta till BIR med "Boston"

Det kändes overkligt att min lilla tjej blev bästa tik, men det var bara in i ringen igen för nu var det dags för valparna och först in var "Google" (Mountjoy Qindly Qeegan) som blev 2:a i sin klass med HP, åhh vad stolt jag blev, han visades så fint av matte Angelika Olsson. Nu skulle flickorna in i ringen, först ut var "Sunny" (Mountjoy Qatchy Qloudy)som var så duktig och uppförde sig så bra. Hon kom 2:a i sin klass med HP. Sedan var det dags för "Qira" (Mountjoy Qlever Qira) som visades underbart bra av Camilla Jannesson, så bra att hon vann sin klass, vann över tikvalpen från den yngre gruppen och sedan blev hon BIM-valp. Stort Grattis till Annika Söderlind-Uhr som äger "Qira" och stort Grattis till Åsa Nybäck-Nakell ägare till "Sunny" ni har tränat era valpar så fint.

OBS OBS massor av bilder från utställningsdelen med mera tagna av Camilla Jannesson hittar ni i mitt Galleri (www.mountjoy.se) Springer Östra Cup

Resultat:
Dual Purpose Unghund "Ossian" 3:a, "Perry" 2:a & "Peggy" 1:a dessutom vann hon priset för bästa Jakthund Unghund!
Dual Purpose Öppen "Elin" 1:a och även hon vann priset för bästa Jakthund men i öppen klass!
BEST IN SHOW DUAL PURPOSE - "Peggy" (Mountjoy Painted Peggy).
Detta var tredje året på raken som mina hundar har blivit BIS-Dual Purpose,
"Klara" - 2008, "Elin" - 2009, "Peggy" - 2010


Fr.v. Domarna: Siv Persson - vatten, Tania Jarlstam - fält & Maria Herbertsson - utställning och en lycklig och stolt ägare, uppfödare och förare med underbara "Peggy"


"Ossian", "Perry" och "Peggy"


Min duktiga flickor - "Peggy" & "Elin" bästa jakthundar.


Fr.v. "Google", "Sunny" och "Qira" nästa års deltagare??

Inga kommentarer: