söndag 25 december 2016

Året som har gått 2016 - Del 1 - Mina egna hundar.

Året 2016 har varit magiskt, fantastiskt och väldigt framgångsrikt. Så många härliga bilder, så många fina och glädjande rapporter från mina valpköpare. Så många underbara springer spaniels från kennel Mountjoy som har ett underbart liv hos sina familjer. Jag är så glad när de fungerar som bra familjehundar.  Några har även tagit steget upp och tränar sina hundar i någon hundsportgren. Och att ni sedan gör så fina resultat på tävlingsbanorna gör mig så oerhört glad och stolt.
Stort tack till er alla som har en Mountjoyare och önskar er alla ett bra 2017.
Mina underbara vänner har ger mitt liv en guldkant. Tack för att ni alltid ställer upp i vått och torrt. Så många glada skratt, så många mil på vägarna, så många telefonsamtal, så många meddelande på sms och messenger. Ni är underbara! Oj vad livet vore tomt och trist utan er.
Nummer ett är självklart Camilla Jannesson som visar hund så oerhört proffsigt och bra. Fotograferar som en gudinna och som är så klok och får mig att skratta och må bra. Tack Camilla.
Stort tack till Lee Pohl, Ann-Sophie Lindahl, Åsa Nybäck-Nakell, Angelika Olsson och Lotta Simonsson ni är bara så bra och så goda vänner och ni sprider så mycket energi och värme omkring er.
Stort tack Veronica Forsberg, du är mitt bollplank förutom att du är en så god vän och också fotograferar som ett proffs och är magisk med datorer, hemsidor etc.
Jag hoppas att vi får lika många fina minnen med oss under 2017.


X-kullen föddes den 8 maj!  Lycka till alla valpar ur X-kullen under 2017.



Y-kullen föddes den 22 juni! Jag hade så stora förhoppningar på denna kull. Men tyvärr blev det bara en valp! Men Yaffa är självklart kvar hos mig för hon är så värdefull för mig. Den enda valpen efter "Thilda"  (SEVCH LP1 RLDN RLDF RLDA Hi-Design's Absolute Exotic) som Åsa Nybäck-Nakell så generöst lånade ut för en kull hos mig. Stort tack Åsa!


"Trudy" (SEU(u)CH NOUCH JEUW-15 Mountjoy Tainted Trudy) ägare Monika Jansson & Lee Pohl. Blev Svensk och Norsk Utställningschampion! Hon var kvalad till Crufts och deltog men blev ej placerad. Hon har tagit totalt 7 CERT i sin karriär. Hon blivit placerad flera gånger i Bästa tik, 2:a MyDog med Res-CERT och Res-CACIB, 3:a Mjölby med Res-CERT, 3:a Åland INT, 3:a  Leksand Springer Gävle-Dala, 4:a Västerås med CERT & Championat! Genomfört BPH på ett strålande sätt. Jag är så stolt! Tack Camilla som visar henne så fint och stort grattis Lee!
"Trudy" på Crufts! Vilket äventyr. Tänk att två av min uppfödning har kvalat till Crufts! Helt otroligt! Jag är fortfarande förstummad.
"Bilbo" (SE(u)CH SEVCH SE JV-14 RLDN RLDF Mountjoy Scallywag Sam) som har haft en fantastiskt fint tävlingsår. Han fick rallylydnadsdiplom i fortsättningsklass. Han har blivit godkänd på Nybörjarvattenprov och Vattenprov. Han blev godkänd på Nybörjarprov B, helt otroligt!  Han fick också mycket fina placeringar på utställning. Bästa hane 2 i Kumla och Örebro. Bästa hane 3 i Österbybruk med ResCACIB. Bästa hane 4 i Sundsvall med CACIB. Bästa hane 4 i Ulriksdal. Och toppnotering på Åland med BIM CERT & CACIB.
"Bilbo" med en oerhört lycklig och glad uppfödare och ägare, efter godkänd Nybörjarprov B! Min lillkille som har blivit så stor och duktig!

"Bilbo" BIM, CERT & CACIB Åland

"Betty" (Cloette's Colour My Dreams) ägare Monika Jansson & Lotta Glantz. Flera fina placeringar i valpklass BIS-3 valp SSRK Sandviken. BIS-2 valp Springerklubben Open Show Norrköping, BIS-1 valp SSRK Ulriksdal. 1:a juniorklass med CK. Bästa tik 4 med CK på Åland INT. Nästa år ska vi starta i Rallylydnad, viltspår och förhoppningsvis Norskt jaktanlagsprov. Stort tack Lotta Glantz att jag fick förtroendet att samäga henne med dig.

 "Peggy" ( SEU(u)CH FIUCH SEVCH LPI LPII RLDN&F&A&M Mountjoy Painted Peggy) har haft ett otroligt framgångsrikt år.  BIS-1 Jakt i Kumla, Mjölby, Ulriksdal. BIS-2 Jakt Rättvik. BIM-Jakt Club Show. BIR Öland & BIS 4. BIR Rättvik. Bästa tik 2:a Leksand. Bästa tik 3:a Västerås & Ulriksdal.  Bästa tik 4:a Österbybruk & Södertälje Springer Östra Open Show. Hon blev placerad som nr 13 på listan för Årets Utställningsspringer. Godkänd Nybörjarprov A.

Vår högt älskade lilla lundehund "Xonja" lämnade oss i stor sorg och saknad. Hon blev 12 år. Hon var Peters följeslagare i vått och torrt. Dit han gick, dit gick Xonja. En stor personlighet har lämnat ett stort hål i våra hjärtan. Hon ställdes sparsamt och blev Champion med 3 CERT, 2 BIR, 1 BIM och ett CACIB. SEUCH Mountjoy Xofistikerade Xonja fick en valpkull med 2 avkommor: Mountjoy Ztiliga Zigge  och Mountjoy Zöta Zezilia. Hon var vår sista lundehund. Kanske blir det en ny lundehund så småningom. 








Inga kommentarer: