lördag 25 april 2015

Ruth på lydnadsprov andra starten.

Idag var det dags för start nummer två på lydnadsprov i klass 1. Vilket är den lättaste klassen. Vi var på Vallentuna Brukshundsklubb. Jättefint väder och jättefina arrangemang. Men det blåste rätt rejält så det blev kallt. 

 Förra veckan missade vi ställandet under gång. Under veckan har jag tränat rätt tonläge, för det var jag som tog i så Ruth missuppfattade mig och lade sig istället för att stå. Vi hade lite andra småmissar så det har vi också finslipat på under veckan som har gått. Idag var jag laddad och hade ett rejält pirr i magen. 

Plötsligt dök både Lotta Simonsson och Veronica Forsberg upp för att heja fram mig.  Ni är bara såå underbara. Det var så skönt att ha er där. Stort tack för hjälpen att hålla reda på poäng, mina saker och fotografering. Följ Veronicas fina bilder och se hur det gick för oss. 
Platsliggning i grupp i 2 minuter. 10 poäng av 10 möjliga! Koeff 4 = 40 poäng

Tandvisning också 10 poäng det började bra! Koeff 1 = 10 poäng 
Redo för Linförighet.
Linförighet där blev det lite okoncentrerat en bit. Men vi höll ihop det bra. Det blev 7,5 poäng. Koeff 4 = 30 poäng
Läggande under gång blev ett sitt istället för ett ligg och då får man 0 poäng. Helt mitt fel. Hon var inte uppmärksam tittade på annat i starten. Jag kände det. Men blev helt tom i huvudet som man blir ibland på tävling och sa ligg fast hon inte alls var uppmärksam. Koeff 2 och alltså -20 poäng
Inkallning gick suveränt. En liten knuff när hon gick in vid sidan. Men en 9:a! Koeff 2 = 18 poäng
Ställande under gång, gick toppenfint där fick vi 9,5! Koeff 3 = 28,5 poäng.
Hopp över hinder.

Hopp över hinder gick jättebra där blev det 9,5 poäng. Koeff 2 = 19 poäng  Apporteringen gick över förväntan. Hon blir ofta så ivrig men ett litet rullande och att jag fick ge ett litet stillakommando så blev det en 8:a.Koeff 1 = 8 poäng Till slut var det bara helhetsintryck och där fick vi 8,5 poäng. Koeff 1 = 8,5 poäng
Totalt 162 poäng och ett 1:a pris. Åhh vad glad jag är, trots min miss så lyckades vi få ett 1:a pris! Jag är så glad och stolt över min lilla studsboll.  "Ruth" (SEVCH RLDN RLDF RLDA Mountjoy Rebellious Ruth)
 

Inga kommentarer: